SEO w Google Maps

Pozycjonowanie lokalne związane jest z usługą Google, która polega na wyświetlaniu firm z danego miasta i okolicy dla zapytań lokalnych (słowo kluczowe + miasto). Najczęściej wyświetlanych jest siedem firm czy miejsc wśród wyników organicznych wraz z danymi teleadresowymi i odnośnikiem do strony Google Plus lub opiniami. Wszystkie wyświetlane odnośniki są też pokazane na mapie w wynikach wyszukiwania.

Od czego zaczynamy

Pierwsza sprawa to dodanie firmy do Goolge Local. Tworzymy wizytówkę firmy wraz z dodaniem danych, zdjęć i odpowiedniego opisu. Stronę trzeba dodać też do odpowiednich kategorii i zweryfikować w Google. Cały proces weryfikacji trwa od 2 do 3 tygodni i trzeba posiadać adres pod którym można odebrać kartkę pocztową z kodem weryfikacyjnym.

Pozycjonowanie w mapkach

Pozycjonowanie strony powiązanej z Google Local różni się trochę od pozycjonowania zwykłej. Przede wszystkim większe znaczenie mają powiązania lokalizacyjne związane z daną miejscowością. Linki pozyskiwane ze stron czy katalogów lokalnych mają duży wpływ na widoczność takiej mapki. Na pozyskiwaniu linków z takich stron skupiamy głównie uwagę przy pozycjonowaniu lokalnym. Poza tym działamy tak samo jak w przypadku normalnego SEO.

Budowanie opinii

Rzecz, która przydaje się zarówno przy pozycjonowaniu w mapach jak i budowaniu renomy firmy. To opinie i ocena, które można dodać do stworzonej w google plus strony. Oceny są wyświetlane w wynikach wyszukiwania w formie punktacji. W ramach pozycjonowania lokalnego pomagamy zdobywać takie opinie i oceny.

Jeżeli prowadzisz firmę, która działa na rynku lokalnym to warto, żeby pojawiała się ona w wynikach wyszukiwania dla tego rodzaju zapytań. Nasza usługa pomoże Ci wypromować stronę na mapkach Google.