Narzędzia SEO, które wykorzystuję

W swojej pracy wykorzystuję kilka narzędzi SEO wspomagających proces pozycjonownia i wykonywanie analiz. Wiedza o tym w jaki sposób przygotowana jest strona i co się z nią dzieje podczas pozycjonowania pozwala na wprowadzanie zmian i poprawianie ewentualnych błędów. Poza analizą pozycjonowanej strony ważna jest też informacja jakie działania podejmuje w tym czasie konkurencja.

Słowa kluczowe

Jeżeli chodzi o analizę słów kluczowych to korzystam z narzędzi przygotowanych przez Google. Pierwsze, dość popularne narzędzie analizujące ilość wyszukań danego słowa przez internautów, to KeywordPlanner. Drugie to Statystyki Wyszukiwarki, które pozwala analizować trendy wyszukań.

Analiza strony

Większość informacji uzyskuję przeklądając kod strony, przyjazność linków, rozmieszczenie nagłówków. Analizuję też użyteczność strony, czyli nawigację po stronie, linkowanie wewnętrzne itp. Czasem korzystam też z Website Auditor, który dużą część tej analizy wykonuje w sposób automatyczny i nadaje wartości poszczególnym elementom.

Linkowanie i analiza linków

Do tego celu używam sporej ilości narzędzi, w końcu to bardzo istotny element. Najczęściej korzystam z Seo SpyGlass, który w wersji darmowej analizuje do 1 000 linków. Opiera się o bazę danych Yahoo (jak większość programów) i dodatkowo ocenia wartość poszczególnych linków. Innym ciekawym narzędziem jest Majestic SEO, który nie ma ograniczeń ilościowych i pozwala tworzyć dość ciekawe zestawienia.

Monitoring pozycji

Do tego celu używam bardzo popularnego Free Monitor for Google. Program jest darmowy, intuicyjny i prosty w obsłudze. Korzystam też z narzędzi dostępnych online, jest ich kilka i każde ma swoje wady i zalety, dlatego nie będę zamieszczał linka.